Pagina's

woensdag 6 december 2017

Sjaal met gevallen steek


Op de app groep van de breivriendinnetjes kwam de vraag wie er een sjaaltje wil breien.
(Dit vriendinnetje kan zelf niet breien).
Ik bood mezelf aan en ja hoor ...... daar kwam ze aan met garen, Katia Singapur,
een platte draad.
 

Alleen recht breien
 

Afkanten met de haaknaald. De lap is ong. 52 cm.
 
 
De zijkanten aan elkaar genaaid. dan komt het leukste ......
de gevallen steken verder uithalen.
 
 
De sjaal wordt dan eens zo breed.
Het voelt een beetje als toveren, van smal naar breed door de gevallen steek.
 

Ik had vergeten een foto te maken toen die af was, maar Gerrie heeft er 1 gestuurd
(dank je Gerrie). 

Nu op naar de volgende, want ze had nog een bolletje garen meegenomen.
Geen haast ermee dus eerst andere prioriteiten.

Lieve groet, Mirjam 
 
 
.

5 opmerkingen:

  1. Het is weer een leuke sjaal geworden, grappig met dit garen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, leuk! Toevallig zag ik er vandaag ook één van mezelf bij m'n herinneringen op facebook ;-) En ik heb er ook een om op dit moment.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk leuk leuk! En nu heb ik er zelf nòg geen gemaakt en ik was het al zo lang van plan!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hij zit heerlijk, dank je wel Mirjam.

    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen