Pagina's

maandag 11 april 2016

Sjaal

Aangestoken door Albèrtje waar ik zoveel leuke sjaals zie in huis, dat ik dat ook
maar eens moest gaan proberen. Mijn 1e sjaal van Katia Saigon.
 
 
Je breidt alleen rechte toeren heel makkelijk dus bij de tv.
 
 
Ik heb een lap van ± 10-11 cm gebreid, over 120 steken, volgens de beschrijving.
 
 
Daarna ga je met de haaknaald de steken afkanten. Je haakt dan 2 vasten en dan
5 lossen dan laat je 1 gebreide steek vallen ( en dat is eng hoor ) en ga je verder met weer 2 vasten,  5 lossen en een steek vallen.
 
 
Je hebt nu allemaal "lussen" lijkt het. Nu ga je dus de gevallen steken los
maken tot onder aan toe.
 
 
Zo ziet je werk er al heel mooi en anders uit.
 
 
 
Maar dan ..... oeps een beetje tekort ( grrr .....) Nou ja garen zat dus snel nieuwe steken opgezet en dan eens zoveel want ik hou van ruim.
 
 
Ik heb er voor gekozen om de uiteinden aan elkaar te maken. 2 keer om de nek
en het zit lekker en niet strak om de hals.
 
Ook de volgende sjaal is al bijna klaar, daarover volgende keer.
 
Fijne dag / week, groeten Mirjam

5 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk en ik vind het ook heel fijn dat je nog even precies laat zien hoe het met dat haken zit, ik denk dat ik het nu snap :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik sta nog steeds versteld van deze leuke techniek..
    Geen ajourbreien maar toch mooie gaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn virus om van je zus te krijgen :-)
    Leuk de foto's erbij, het is mooi duidelijk, maar ik blijf het eng vinden (en dat terwijl ik het niet eng vind om mijn breiwerk doormidden te knippen, waarschijnlijk is het de angst voor het onbekende :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kwam hier via Akkelien. Leuke sjaal! Dit is een absolute musthave. Bedankt voor de heldere uitleg :)

    BeantwoordenVerwijderen