Pagina's

zondag 30 augustus 2015

Muis Jantje (plaag)

Nu het nieuwe project, het heet muis Jantje.
 
Dit een een facebook project van Nathalie Droesbeke.
Te vinden op Muis Jantje.
 
Muizen haken voor mensen met dementie, de muizen worden gekeurd op het garen
(of het niet gaat pluizen) en ze worden gewassen op 60 graden.
Als ze daar goed doorheen komen krijgen ze een brief mee en worden afgegeven bij verschillende zorgcentra en verpleeghuizen.
 
Mijn 1e 3 muizen heb ik opgestuurd en die zijn goed door de
 "keuring" gekomen.
 


 
Ze zijn inmiddels bij mij terug en ik mag ze uitdelen in het zorgcentrum waar ik zelf
bekend ben, dat vind ik heel erg leuk.
Ik hoop dat onze cliënten er ook van zullen genieten, maar aan 3 muizen heb
je zo weinig dus ben ik hard aan het haken en nog meer muizen maken.

De volgende 3 zijn onderweg om af gehaakt te worden.
 

Het is even veel tellen, dus moet ik dat even in de rustige uurtjes doen,
(maar bij de volgende serie is het al makkelijker) .
Bij de staarten is weinig aan te tellen, dus dat kan ik doen bij de tv en overal
waar je maar wilt.
Vandaar dat ik eerst de lijfjes haak en daarna de staart.

Het haken is klaar maar nu nog opvullen en dat doe ik met een oude panty erin,
 zodat er geen vulling uit kan komen.
 

Dus wil je ook mee haken aan dit project, op facebook Muis Jantje staat alles wat je moet weten. Ook het patroon, voorwaarden en eisen de muis aan moet voldoen
kun je er vinden.

Ik hoop dat er bloggers zijn die willen helpen met dit landelijke project.
Er zijn heel veel muizen nodig, een lieve muizenplaag dus .

Ik ga gauw weer verder,
liefs Mirjam
 

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke muisjes ...en voor nog een goed doel ook ...
    dat is dubbel leuk ...veel haakplezier ....
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk initiatief om muizen voor demente mensen te maken, hier in België heb ik er nog niks van gemerkt, maar dan zal het nog wel overwaaien.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je ook Jantjes haakt, heb je het gezien op tv? Hier staat het in 2 delen en de link naar de facebook groep van Muis Jantje http://mooizelfgemaakt.nl/muis-jantje-haken-voor-dementerende-ouderen/

    Groetjes Tonny

    BeantwoordenVerwijderen