Pagina's

zaterdag 7 september 2013

In de voorzorg voor de kou.

In het voorjaar zag ik op de handwerkbeurs in Zwolle leuke sokkenwol, maar sokken breien ..... dat kan ik niet. 
Een mevrouw naast me zei, dat je geen hak hoeft te breien als je het in spiraal vorm doet ....?
De beschrijving staat in een breiboekje van Zeeman van vorig jaar. 
De leuke wol dus toch maar gekocht en dan maar zien of het boekje er nog is.
Dat was ijdele hoop want nergens, helaas, gelukkig had mijn zus Albèrtje het boekje wel (wat ik niet wist) en kon ik het van haar lenen.

Tijdens een dagje uit in Breda of Den Bosch was het bingo, dus inmiddels heb ik 
het boekje ook in mijn bezit. 
Net voor de zomer waren mijn sokken af. 
Ze zijn heel gemakkelijk te breien, voor mij was het 
een tussendoor werkje.


Het duurt hoop ik nog even voordat ze worden gebruikt, 
maar lekker warm zijn ze wel.

Fijn weekend allemaal!
Mirjam.


2 opmerkingen:

  1. ik zou nog maar een paar sokken opzetten want 1 paar is wel weinig hoor !! maar ze zijn mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk zijn ze geworden Mirjam! Zo is sokkenbreien echt een ontspannend werkje. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen